Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hátfájás

HÁTFÁJÁS

Becslések szerint a fejlett országokban az emberek 80 százaléka szenved hátfájdalmaktól.
Sokféle tényező játszik közre a hátfájás kialakulásában, a leggyakoribb oka mégis az életmódban keresendő.

A gerinc mozgásra van kitalálva.

Mint testünk többi részére, a gerincre is igaz, hogy a megfelelő mozgás tartja egészségesen, serkenti a sejteket működésre.
Ehhez képest ma a városlakó emberek többsége napi legalább 8 órát ül egy helyben a munkahelyén, az autóban vagy éppen otthon a tv, a számítógép előtt.

Százötven éve, ha valaki megtudja, hogy egyszer megszületik a
fogalom: „aktív pihenés”, biztosan elcsodálkozik.
A mindennapos séták, a fizikai munka és általában a lassabb életvitel észrevétlenül szolgálta az egészséget.
Ma nem ráz szét minket a kocsi, gépek segítik a fizikai munkát, viszont máshogy kapjuk a terhelést.

Meg kell tanulnunk korunk vívmányaival harmóniában élni, élvezni áldásaikat és saját létünket.
Egy kis odafigyeléssel mindez megoldható.


A HÁTFÁJÁS TIPUSAI

A hát felsőrésze elsősorban azoknak szokott fájni, akik hivatali dolgozók, és nem végeznek testmozgást.
A hát merevsége fokozódik, mivel a hát görnyedtségével egyenlítik ki a derék és a láb merevségét, amit a hosszú ideig tartó ülés okoz.

A hát alsó része azoknál szokott megfájdulni, akik nagyon sokat állnak, vagy cipekednek.
A túlzásba vitt testedzés szintén kialakíthatja ezt a típusú fájdalmat.


A HÁTFÁJÁS KEZELÉSE

Ha hosszú ideje tartó vagy súlyos hátfájdalmai vannak, vizsgáltassa meg magát szakorvosával.
Ha az orvosa úgy látja, hogy a masszázs megfelelő kezelési mód az ön számára, akkor annak legtöbb fajtája képes enyhíteni a fájdalmát.

A feszült izmok ellazítása céljából a hátmasszázs során összenyomó és elernyedést eredményező fogásokat kell alkalmazni, mint amilyen a mély simítás és a gyúrás, ettől az adott testrész izmai elernyednek és megnyúlnak, valamint helyreáll az izom állapota.


TOVÁBBI JÓ TANÁCSOK


-Ügyeljen a helyes testtartásra, mert a rossz testtartás gerincferdüléshez vezet, ami a gerinc erőteljes fájdalmát okozhatja.
-Ha súlytöbblettel rendelkezünk, igyekezzünk megszabadulni tőle, mert nagy terhet ró a hátgerincre.
-Ha nehezebb súlyt kell emelnünk, egyenes derékkal tegyük; csípőnket, térdünket hajlítva ereszkedjünk le a felemelendő tárgyért. Az elemelkedéskor a comb- és farizom dolgozik, a hátizmok csak stabilizálják a törzset.
-Tanulás vagy munka közben ne üljünk órákon keresztül görnyedten, mert a hátgerincferdülést okozhat.
-Kerüljük az állandó és hosszantartó egy helyben való állást is, mivel rendkívül igénybe veszi a hátizomzatot.