Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nyitóoldal

Cikkek

Thumper Maxi Pro

2019.03.23

img_20190324_171456-2.jpgscreenshot_20190330-220507-2.png

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Masszázs = Egészség

2019.03.21

screenshot_20190321-095418-3.png

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Sport-masszázs

2019.01.16

sportht1.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Fáj a háta?

2018.11.24

faj-a-hata.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

A Sportmasszázs előnyei

2018.07.01

A sportmasszázs a masszázs egy olyan fajtája, mely egyre népszerűbb. Számos előnye miatt nem csak a hivatalos és amatőr sportolók használják, hanem sokan azok közül is, akik egyáltalán nem sportolnak.

A rendszeres sportmasszázs segít megelőzni a sérüléseket azáltal, hogy javítja az izmok kondícióját. Egy jó masszőr felismeri a merev izmokat és hegszövetet, mely ha kezeletlenül marad, sérülésekhez vezethet. A sportmasszázs jól használható bizonyos sérülések, valamint izomegyenlőtlenségek, testtartási problémák kezelésére. Mindemellett segít megelőzni a sportsérüléseket, fokozza az izmok állapotát és a teljesítményt.

A sportmasszázs előnyei
A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem. Elengedhetetlen bizonyos sérülések kezelésében, illetve a jövőbeni sérülések elkerülésében.

– nyugtató hatású
– csökkenti az izomgörcsöket, a merev izmok okozta fájdalmakat
– lazítja a merev, letapadt izmokat, így azok terhelhetőbbé és kevésbé sérülékennyé válnak
– kiüríti a feszes izmokból az ott felhalmozódó méreganyagokat (pl. tejsav)
– sérülés esetén gyorsítja a gyógyulást
– mozgásszegény életmódot folytatóknál fellazítja a letapadt izmokat

Amikor nem ajánlott a masszázs
Noha a masszázs ártatlan dolognak tűnik, ám bizonyos embereknek, és bizonyos időszakokban további sérüléseket, vagy akár halált okozva többet árthat, mint használ. Mivel a sportmasszázs az erős, gyúró mozdulatok miatt erőteljes behatást jelent a szervezetre, nem ajánlott az alábbi esetekben:
– Nyílt sebek, vágás, szakadás, horzsolás esetén meg kell várni, míg a seb begyógyul! Ez általában 1-2 hétig tart.
– Izomrepedések esetén, melyek akut esetben tovább véreznek. A masszázs tovább növelné a vérzést és szövetek károsodását, meghosszabbítva a gyógyulás idejét. A sérüléstől függően 48-72 óráig nem ajánlott a masszázs.
– Ínszakadáskor műtétre, nem masszázsra van szükség.
– Zúzódáskor a masszázs további károkat okozhat, ami akár myositis ossificans-hoz (csontosodás az izomszövetben) is vezethet.
– Égés, fagyás, csonttörés esetén
– Csonthártya gyulladáskor a masszázs további irritációt okozhat.
– A reumatoid artritisz és köszvény is gyulladásos betegség, ezért ugyanazok a szabályok érvényesek itt is, mint az akut sérülésnél.
– A trombózis potenciálisan halálos vérrög a vénában, mely masszírozás hatására a vénákon át a szívig juthat, károsítva azt.
– Bőrgyógyászati megbetegedés
– Terhesség (kismama masszázs)
– Érrendszeri megbetegedés vagy vérzékenység
– Menstruáció
– Láz

Miben különbözik a sportmasszázs más masszázsoktól?
Az alaptechnikák a sportmasszázs esetén is ugyanazok, mint más masszázsnál, ám a terapeuta sokkal erőteljesebben és mélyebbre hatóan alkalmazza azokat. Az erős simító, gyúró, ütögető mozdulatok célja többek között az összenövések lebontása, a hegszövetek tompítása.
Noha a sportmasszázs erősebb mozdulatokkal, mélyebben stimulálja az izomszövetet, s egyes mozdulatokat talán túllépik a kellemes fogalmát, sosem lehet annyira fájdalmas, hogy a masszírozott fél feszültté váljon a fájdalomtól.

A sportmasszázs fizikai hatásai
Növeli a vérkeringést – A masszázs simító mozdulatai élénkítik a vérerek és nyirokerek keringését. A nyomó mozdulatok hatására a terület mögött vákuum jön létre, ami különösen a merev vagy sérült izomszövetek kezelésénél fontos, mivel a merev izmok úgy szívják a vért, mint a szivacs, és megfosztják a szöveteket a létfontosságú tápanyagoktól, és a gyógyuláshoz szükséges energiától.
Növeli a szövetek áteresztő képességét – A mély masszázs megnyitja a szöveti membránok pórusait, ami lehetővé teszi a folyadék és tápanyagok átjutását. Ez segít eltávolítani a méreganyagokat, tejsavat, és ösztönzi az izmokat az oxigén-és tápanyag felvételre, ami segíti azok gyógyulását.

Nyújtás – Masszázs segítségével azok a szövetek is nyújthatók, melyeket hagyományos módszerekkel nem lehet. Ezeket az izomrostokat hossz-és keresztirányban is lehet így nyújtani. Masszázzsal az izmot borító vékony kötőszöveti hártya is nyújtható, így az izom minden feszültségtől megszabadulhat.
Hegszövetek lebontása – A hegszövet, mely korábbi sérülés, trauma eredménye, hatással van az izomra, inakra, szalagokra. Mindez a szövetek rugalmasságának elvesztéséhez, így sérülésekhez, fájdalomhoz vezethet.
Javítja a szövetek rugalmasságát – A kemény edzés a szöveteket keménnyé és rugalmatlanná teheti. Ez az egyik oka annak, hogy a kemény edzés nem vezet fejlődéshez. A masszázs segít megfordítani ezt a folyamatot a szövetek nyújtásával.
Megnyitja a mikro-keringést – A masszázs a testmozgáshoz hasonlóan növeli a szövetek véráramlását, emellett tágítja az ereket, így a tápanyagok gyorsabban jutnak az izomba, szövetekbe.

A sportmasszázs élettani hatásai

Fájdalomcsillapítás-- Az izmok feszültsége, valamint a bennük felhalmozódó méreganyagok gyakran okoznak fájdalmat. A masszázs mindezt számos módon, például endorfin felszabadítással csökkenti.

Relaxálás – A keletkező hő, a nyújtás és megnövekedett véráram hatására az izmok elernyednek.

A masszázs pszichológiai hatásai
Szorongás csökkentő – A fentiekben említettek hatására az izmok elernyednek, relaxálnak, ami csökkenti a szervezet szorongás szintjét.

Élénkítő – Amennyiben a masszázs fürge, erőteljes mozdulatokkal történik, az élénkítő, frissítő hatással van a szervezetre.

 
 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Medence és a csípő avagy a keresztcsont

2018.01.28

 

A gerinc helyes statikai állapotát akkor könnyű fenntartani, ha az alap, amelyen „nyugszik”, vagyis mozog, rendben van. Ennek a területnek megfelelően alá kell támasztania a gerincet minden esetben, és egyforma arányban kell közvetíteni a test súlyát a lábak felé, vagyis közel 50-50% arányban.

Ez a terület a medence-öv, csípő.
A medence és a keresztcsont kiemelt szerepet játszik a statikai egyensúly fenntartásában, de a hibás testtartások kialakulásában is. Elég egy lábsérülés, ami hosszabb ideig „sántikálásra” kényszerít, megbontva ezzel az 50-50%-os egyensúlyt, a medence elbillen úgy, hogy kímélhessük a sérült részt. Azonban már ezzel az elbillenéssel megváltozik a gerincet alátámasztó alap helyzete és a gerinc is alkalmazkodik. Ideiglenesen úgy kompenzál, hogy a terhelés továbbra is a test súlyközéppontjára essen, vagyis a keresztcsontra. A gond csak ott kezdődik, hogy az emberek nagyobb része mozgásszegény vagy egyoldalú mozgásterhelést biztosító életmódot folytat, és így kevés rá az esély, hogy az egyensúlyi helyzet elbillenését okozó sérülés gyógyulásával a helyes terhelési arány visszaáll. 

Az eddigiek fényében talán érthető, miért fontos egy olyan komplex, mély, egésztest-gyúrás, amely újra képes felszabadítani a blokkolt ízületek mozgását, képes megszüntetni a fájdalmas izom feszüléseket és vissza tudja adni a mozgás örömét, segítve ezzel a belső harmónia megtalálását is.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Gondold végig egy napod!

2018.01.20

Az ülést gondoljuk az egyik legkényelmesebb testhelyzetnek, viszont nagyon megterheli a gerincet, sőt, az egész szervezetet. 

Gondold végig egy napod! 

Általában Te is ülsz, nem? Utazás közben, otthon a televízió előtt vagy a munkahelyeden, szinte fel sem tűnik. 
Az izmaink az ülő életmód miatt megrövidülnek, nem fognak tudni ellazulni szükséges mértékben. A merev izmok és a testhelyzet miatt összeszűkülnek a vér- és nyirokereink, romlik az anyagcserénk.  A porckorongjaink ellaposodnak, és a csigolyák elkezdik nyomni az idegeinket. 

Ez történik a szervezetedben, ami miatt fejfájás, a nyak - hát vagy  derékfájás gyötör.

 

Az életmódunkon sajnos nem tudunk korlátok nélkül változtatni, hiszen nem adhatjuk fel csak úgy az állásunkat. 

Miért tennénk? Hiszen masszázsterápiával oldani lehet az izmok merevségét, hogy ismét egészségesen működhessenek. Így a gerinced tehermentesül, az anyagcsere folyamatai pedig ismét zökkenőmentesek lehetnek. 

Gondolj bele, ha nem fog fájni a hátad, a derekad, jobb lesz a közérzeted, és nem kell cukorkaként szedni a tablettákat. Megspórolhatod e készítmények árát, továbbá nem mérgezed kemikáliával feleslegesen szervezeted. A fájdalomcsillapítókkal csak tünetmentesítesz, hiszen a fájdalom kiváltó oka megmarad. 

Masszázzsal a kiváltó okot szünteted meg, így elfelejtheted fájdalmaid. F​ájdalom nélkül élvezni fogod életed szép dolgait, ​és​ feladataidat is sokkal gyorsabban ​oldod meg.

​Masszázs közben ellazulsz, relaxálsz, és élvezed ahogyan kényeztetnek, hiszen Te is megérdemled!
 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Lumbágó és az Isiász

2018.01.09

lumbago-es-az-isiasz.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

A masszázs jótékony hatásai

2017.01.28

a-masszazs-jotekony-hatasa.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

A masszázs hatása a mozgásszervek elemeire

2016.05.18

A MASSZÁZS HATÁSAI A MOZGÁSSZERVEK ELEMEIRE

A masszázs többféle előnyös hatást fejt ki a mozgásszervek elemeire. 
A masszázs egyik legrégibb és legáltalánosabban ismert alkalmazása a fáradtság megszüntetése.

Azt a tapasztalati tényt, hogy a nagyobb testi megerőltetéseket követő fáradtságérzést a masszázs megszünteti, azzal magyarázhatjuk, hogy az izmokban felhalmozódott anyagcseretermékek feldolgozását és kiürülését meggyorsítja.

A masszázs fáradtságszüntető hatásának vizsgálatával először Zabludovszky foglalkozott. 
Vizsgálataiból kitűnt, hogy kifáradt izomcsoport működőképessége gyorsabban tér vissza masszázs hatására, mint ugyanolyan ideig tartó, egyszerű pihentetéssel.

Elfáradt izmon a hatás olyan kifejezett lehet, hogy a teljesítőképességet az eredetinek 3-7-szeresére növeli.
Masszázzsal javíthatjuk az izmok funkcióit, összehúzódó képességüket, rugalmasságukat.

Gyakorlatban az inak csonton vagy csonthártyán való tapadásának helyén bonyolult sérülés és működészavar jöhet létre, ezeken a helyeken nagyon óvatos, enyhe masszázst végzünk. 
Az ízület környéki szövetek gazdagok erekben és idegekben.

A masszázs serkenti a szövetekben a keringést és a táplálkozási folyamatokat, fenntartja a szövetek hajlékonyságát. 
Mindez elengedhetetlen feltétele az ízület jó működésének.

Masszázzsal elősegítjük az ízületek felszabadítását, így visszaállítjuk a normális mozgáskészséget. 

A csontokban csak lágyrészek közvetítésével jutnak érvényre a masszázsnak a vérkeringésre és a szövetek táplálkozására gyakorolt előnyös hatásai, beidegzés vérkeringés révén.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Következő »