Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nyitóoldal

Cikkek

Mercedes Kosárlabda Akadémia

2016.04.16

minoseg.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Mit is jelent a masszázs?

2016.02.28

 

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Sportmassage

2016.02.21

 

Sport-, Svéd-, Manuálterápiás,- Mélyszöveti masszázs. Kézi - Gépi nyirokmasszázs.

Feszült, túlterhelt izmok fájdalomcsökkentése, nyújtása. Passziv - Aktiv kimozgatás. Derék, hát, nyak, váll és lábfájdalmak kezelése.

 

sport01.jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Irodai masszázs

2015.11.05

Irodai masszázs:

Az irodai masszázs (helyszínen végzett masszázs) olyan rövid ideig tartó, felüdülést eredményező módszer, amely képes a túlzottan igénybe vett testrészeket felfrissíteni, valamint a rossz keringésű testrészek vérbőségét fokozni. A páciens egy speciális székre ül, mellkasát a támlának támasztja, és így a háta szabadon marad. A masszőr ruhán keresztül (olaj és krém használata nélkül) gyúró mozdulatokkal átdolgozza a gerinc két oldalát, a vállakat, a lapockát és a medence egy részét. A nyak és a tarkó masszírozásával pedig csökkenti a stresszt.

Az irodai masszázs nem helyettesíti a sportolást, de hatását tekintve a legjobb stresszoldó szolgáltatás, ami a munkahelyeken megvalósítható.

Célja: Az irodai munka során igénybe vett izomcsoportok ellazítása speciális fogásokkal, egy ülőmasszázsra kialakított masszázsszékben. A masszázs lazítja az izmokat, javítja az általános közérzetet, felgyorsítja a vérkeringést, ezzel növelve a koncentrálóképességet.

Az irodai székmasszázs egy egészségmegőrző, közérzetjavító szolgáltatás, melyet elsősorban irodai-mozgásszegény munkát végzők számára fejlesztettek ki. A keleti energetikai és nyugati anatómiai masszázstechnikák ötvözésével speciálisan az irodai munkavégzés során megterhelt testrészek revitalizációját veszi célba. Ilyen az ülésben elfáradt hát, a sajgó derék, vagy a fokozott stressz miatt kialakult csomók és merevség a vállövön. A masszázs segítségével a kezelt személyek felfrissülnek, fizikai panaszaik enyhülnek, teljesítőképességük fokozódik és a munkavégzés során átélt stressz mértéke csökken.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Hátmasszázs

2015.08.19

Hátmasszázs

A hátfájás az egyik leggyakoribb oka a masszőr felkeresésének.

A hátmasszázs célja a hát, nyak és a deréktáji izmok ellazítása, illetve ezen testrészek vérellátásának javítása.

A mindennapi megterhelés és stressz során izmaink görcsössé válnak, melyen egy hátmasszázs segíthet.

Leginkább ülőmunkát végzők számára javasolt, a helytelen testtartásból fakadó hát és derékfájás ellensúlyozása céljából.

A kívánt hatás elérése érdekében kúraszerűen javasolt masszázstípus.

hat1.jpg

 

 

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

A sportmasszázs

2015.08.11

A sportmasszázs a masszázs egy olyan fajtája, mely egyre népszerűbb. Számos előnye miatt nem csak a hivatalos és amatőr sportolók használják, hanem sokan azok közül is, akik egyáltalán nem sportolnak.

A rendszeres sportmasszázs segít megelőzni a sérüléseket azáltal, hogy javítja az izmok kondícióját. Egy jó masszőr felismeri a merev izmokat és hegszövetet, mely ha kezeletlenül marad, sérülésekhez vezethet. A sportmasszázs jól használható bizonyos sérülések, valamint izomegyenlőtlenségek, testtartási problémák kezelésére. Mindemellett segít megelőzni a sportsérüléseket, fokozza az izmok állapotát és a teljesítményt.

A sportmasszázs előnyei
A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem. Elengedhetetlen bizonyos sérülések kezelésében, illetve a jövőbeni sérülések elkerülésében.

– nyugtató hatású
– csökkenti az izomgörcsöket, a merev izmok okozta fájdalmakat
– lazítja a merev, letapadt izmokat, így azok terhelhetőbbé és kevésbé sérülékennyé válnak
– kiüríti a feszes izmokból az ott felhalmozódó méreganyagokat (pl. tejsav)
– sérülés esetén gyorsítja a gyógyulást
– mozgásszegény életmódot folytatóknál fellazítja a letapadt izmokat

Amikor nem ajánlott a masszázs
Noha a masszázs ártatlan dolognak tűnik, ám bizonyos embereknek, és bizonyos időszakokban további sérüléseket, vagy akár halált okozva többet árthat, mint használ. Mivel a sportmasszázs az erős, gyúró mozdulatok miatt erőteljes behatást jelent a szervezetre, nem ajánlott az alábbi esetekben:
– Nyílt sebek, vágás, szakadás, horzsolás esetén meg kell várni, míg a seb begyógyul! Ez általában 1-2 hétig tart.
– Izomrepedések esetén, melyek akut esetben tovább véreznek. A masszázs tovább növelné a vérzést és szövetek károsodását, meghosszabbítva a gyógyulás idejét. A sérüléstől függően 48-72 óráig nem ajánlott a masszázs.
– Ínszakadáskor műtétre, nem masszázsra van szükség.
– Zúzódáskor a masszázs további károkat okozhat, ami akár myositis ossificans-hoz (csontosodás az izomszövetben) is vezethet.
– Égés, fagyás, csonttörés esetén
– Csonthártya gyulladáskor a masszázs további irritációt okozhat.
– A reumatoid artritisz és köszvény is gyulladásos betegség, ezért ugyanazok a szabályok érvényesek itt is, mint az akut sérülésnél.
– A trombózis potenciálisan halálos vérrög a vénában, mely masszírozás hatására a vénákon át a szívig juthat, károsítva azt.
– Bőrgyógyászati megbetegedés
– Terhesség (kismama masszázs)
– Érrendszeri megbetegedés vagy vérzékenység
– Menstruáció
– Láz

Miben különbözik a sportmasszázs más masszázsoktól?
Az alaptechnikák a sportmasszázs esetén is ugyanazok, mint más masszázsnál, ám a terapeuta sokkal erőteljesebben és mélyebbre hatóan alkalmazza azokat. Az erős simító, gyúró, ütögető mozdulatok célja többek között az összenövések lebontása, a hegszövetek tompítása.
Noha a sportmasszázs erősebb mozdulatokkal, mélyebben stimulálja az izomszövetet, s egyes mozdulatokat talán túllépik a kellemes fogalmát, sosem lehet annyira fájdalmas, hogy a masszírozott fél feszültté váljon a fájdalomtól.

A sportmasszázs fizikai hatásai
Növeli a vérkeringést – A masszázs simító mozdulatai élénkítik a vérerek és nyirokerek keringését. A nyomó mozdulatok hatására a terület mögött vákuum jön létre, ami különösen a merev vagy sérült izomszövetek kezelésénél fontos, mivel a merev izmok úgy szívják a vért, mint a szivacs, és megfosztják a szöveteket a létfontosságú tápanyagoktól, és a gyógyuláshoz szükséges energiától.
Növeli a szövetek áteresztő képességét – A mély masszázs megnyitja a szöveti membránok pórusait, ami lehetővé teszi a folyadék és tápanyagok átjutását. Ez segít eltávolítani a méreganyagokat, tejsavat, és ösztönzi az izmokat az oxigén-és tápanyag felvételre, ami segíti azok gyógyulását.

Nyújtás – Masszázs segítségével azok a szövetek is nyújthatók, melyeket hagyományos módszerekkel nem lehet. Ezeket az izomrostokat hossz-és keresztirányban is lehet így nyújtani. Masszázzsal az izmot borító vékony kötőszöveti hártya is nyújtható, így az izom minden feszültségtől megszabadulhat.
Hegszövetek lebontása – A hegszövet, mely korábbi sérülés, trauma eredménye, hatással van az izomra, inakra, szalagokra. Mindez a szövetek rugalmasságának elvesztéséhez, így sérülésekhez, fájdalomhoz vezethet.
Javítja a szövetek rugalmasságát – A kemény edzés a szöveteket keménnyé és rugalmatlanná teheti. Ez az egyik oka annak, hogy a kemény edzés nem vezet fejlődéshez. A masszázs segít megfordítani ezt a folyamatot a szövetek nyújtásával.
Megnyitja a mikro-keringést – A masszázs a testmozgáshoz hasonlóan növeli a szövetek véráramlását, emellett tágítja az ereket, így a tápanyagok gyorsabban jutnak az izomba, szövetekbe.

A sportmasszázs élettani hatásai

Fájdalomcsillapítás-- Az izmok feszültsége, valamint a bennük felhalmozódó méreganyagok gyakran okoznak fájdalmat. A masszázs mindezt számos módon, például endorfin felszabadítással csökkenti.

Relaxálás – A keletkező hő, a nyújtás és megnövekedett véráram hatására az izmok elernyednek.

A masszázs pszichológiai hatásai
Szorongás csökkentő – A fentiekben említettek hatására az izmok elernyednek, relaxálnak, ami csökkenti a szervezet szorongás szintjét.
Élénkítő – Amennyiben a masszázs fürge, erőteljes mozdulatokkal történik, az élénkítő, frissítő hatással van a szervezetre.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Masszázs

2015.08.08

Sport-,Svéd-,Mélyszöveti-,Frissítő-,Aroma-,Egész és részmasszázs.

Feszült,túlterhelt izmok fájdalomcsökkentése,nyújtása,csomók,letapadások lazítása.

 

m.hat..jpg

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Sportmasszázs.

2015.07.27

Sportmasszázs:

Fogalma: 
A sportteljesítmények fokozására, az izomanyagcsere növelésére alkalmazott masszázsforma.

Célja: 
Az edzés vagy verseny előtti felkészítés,a fizikai aktivitás utáni frissítés,teljesítmény fokozása,fáradtság regenerálása,sérülések utáni rehabilitáció.

Sportolás előtt: 
Bemelegíti,előkészíti az izomzatot a teljesítmény növelésének érdekében,valamint csökkenti az izom és ízületi sérülések kialakulásának veszélyét.

Sportolás után: 
A levezető masszázs célja a megterhelt izomzat regenerációja.Az izmok tónusának normalizálásával gyorsabban ürülnek ki a terhelés alatt felszabadult salakanyagok.A felgyülemlett tejsav távozásával megelőzhető az izomláz.

Tréning masszázs fogalma: 
A tréning masszázst edzés vagy verseny közben,a teljesítmény fokozása,és a terhelési asszimetriák felszámolása érdekében alkalmazom.A verseny vagy edzés után végzett levezető masszázs célja az izomgörcsök oldása,az izomláz enyhítése.

Helyreállító masszázs: 
Két versenyszám között a fáradt izomzat ellazítására,és annak következő megmérettetésére való felkészítésére alkalmazható.

Lazító masszázs: 
Vérkeringés és közérzetjavító masszázs.

Tonizáló masszázs: 
Határozottabb fogásokkal történik a masszázs.

Kondicionáló masszázs: 
Frissítő masszázs,preventív céllal.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Sportmasszázs

2015.07.14

  • A kezelés alapját a svédmasszázs adja, de a sportmasszázs ettől egy jóval erősebb, intenzívebb technika, dörzsölő, ütögető, gyúró fogásokkal.
  • Alkalmazhatjuk edzés előtt vagy után, attól függően, hogy célunk a bemelegítés és a teljesítmény növelése, vagy inkább a fizikai aktivitás utáni nyújtás, az izomláz és a fáradtságérzet megszűntetése.
  • A sportmasszázs legnagyobb előnye, hogy rendszeres alkalmazásával lecsökkenthetjük a sérülések kockázatát, növelhetjük állóképességünk, hajlékonyságunk, gyorsaságunk.
  • Ajánlom aktív sportolóknak, de minden olyan nőnek és férfinak is, akik csak amatőr szinten látogatják  az edző termet, de szeretnének fizikai kondíciójukon javítani.
  •  
 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

Arena nemzetközi úszótalálkozó-Regensburg

2015.05.10

Illyés Laura - Arena nemzetközi úszótalálkozó Regensburg, 2015 május 1-3.

illyes-laura3.jpg

Eredmények:

Illyés Laura: 200m vegyes 1. hely, 400m gyors 1. hely, 200m gyors 2. hely, 100m gyors 2. hely. 50m pille 1. hely, 100m pille 1. hely, 200m pille 1. hely, 50m hát 2. hely, 100m hát 1. hely, 200m hát 1. hely, 50m mell 2. hely, 100m mell 2. hely, 200m mell 2. hely.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: Nyitóoldal | Hozzászólások: 0

« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Következő »